
Efter Lottas Omsorgs konkurs: berörda behöver välja ny utförare innan 16 maj
Hemtjänstutföraren Lottas omsorg valde att avsluta sitt avtal med Umeå kommun och har därefter försatts i konkurs.
Med anledning av detta kommer cirka 500 personer som har hemtjänstinsatser från företaget att få göra ett nytt val av hemtjänstutförare fram till 16 maj, en månad tidigare än väntat. Biståndshandläggare kommer att ta kontakt med alla berörda.
Konkursboet upprätthåller verksamheten till 31 maj
Verksamheten kommer under en begränsad tid att upprätthållas i konkursboets regi enligt överenskommelse med Umeå kommun. Konkursboet har kommit överens med kommunen att konkursboets drift upphör 31 maj, vilket gör att samtliga personer som haft Lottas Omsorg som utförare av hemtjänst behöver ha gjort ett nytt val av utförare senast 16 maj, dvs. två veckor innan konkursboets drift upphör.
-
Kontakt
Äldreomsorgens mottagningsenhet
information, rådgivning, ansökan om insatser från äldreomsorgen och vid förändrade behov av insatser.
090-16 60 10Telefontider
Måndag, tisdag, torsdag, fredag:
klockan 09.00–11.30, 13.30–16.00Onsdag: klockan 13.30–16.00
Har du allmänna frågor kan du även mejla till oss:aldreomsorgens.mottagningsenhet@umea.se
Undvik personuppgifter i mejlet.
-
Kontakt
Socialtjänstens mottagningsenhet
Kontakta socialtjänstens mottagningsenhet för övergripande frågor, information och rådgivning. Knappval 1 för frågor om ekonomiskt bistånd och ärenden gällande dödsbon Knappval 2 för övriga frågor
090-16 10 02 mottagningsenheten@umea.seBesöksadress
Kungsgatan 71–73
Telefontider
Ekonomiskt bistånd och ärenden gällande dödsbon
Måndag, tisdag, torsdag, fredag: 08.30–11.30, 13.00–16.00
Onsdag: 13.00–16.00
forsorjningsstod.mottagningsenhet@umea.seÖvriga frågor
Måndag, tisdag, onsdag, fredag, klockan 08.30–11.30, 13.00–16.00
Torsdag, klockan 08.30–09.30, 13.00–16.00.Besökstider
Måndag–fredag, klockan 08.30–11.30, 13.00–16.00